Jag köpte en p-skiva igår. I Nässjö, jag kom o tänka på varför man måste ha en p-skiva, alltså parkeringsskiva som man lägger i rutan på bilen o ställer in vilken tid man parkerade där, typ. Alltså varför egentligen??
En sak som jag fann underhållande med denna p-skiva var dess slogan.
Nässjö - Shopping på hög nivå.
Japp helt riktigt ni läste rätt. Det är inte bara det att Nässjö är en mycket liten stad med inte så himla många affärer, den ligger oxå nära Jönköping så vill man shoppa på hög nivå så tror jag att man alldeles säkert åker dit. I Nässjö stänger därför den ena affären efter den andra och skulle någon öppna en ny affär så går den allt som oftast i konkurs inom ett år.
Så jag undrar lite vem som kom på denna slogan och vad mäter dom "shopping på hög nivå" i???
http://www.nnab.se/utveckla_ditt_foretag/handelsplatsutveckling/handelsplats_bilder.html
Visst ser det kul ut??
Ni vet det här med att jag skulle vända trenden av otur som drabbat vår lilla familj. Det går inte så himla bra helt ärligt. Nu har den där bilen vi köpte för att tag sen, närmare bestämt två veckor sen ungefär, den har slängt in handduken eller ratten kanske man ska säga. Den står numera på Volvo och väntar på att antingen få fara till Volvohimlen eller om den ska få leva några år till på jorden som kanske den sista 850 i livet...
Hur som helst vi gräver inte ner oss för det utan drömmer vidare, jobbar på, skickar minifisen till dagis och hoppas att dagarna går lite fortare fram till resan till Trysil för lite skidåkning.
Trysil here we come!!
SvaraRadera